Yhteistyö on voimaa

Toimitila / Yritysratkaisut
08.12.2020

Kumppanuus on päivän sana yhä enemmän erikoisosaamista vaativalla AV-alalla. Espoolainen DESK Peaknet Oy käyttää Studiotecin asiantuntemusta vaativissa yrityskohteissa.

Yritysten AV-ratkaisujen toteuttajana tunnettu espoolainen DESK Peaknet Oy on toteuttanut tiloja muun muassa Accountorin Keilaniemen konttoriin, YIT:lle ja muillekin suurasiakkaille. Esimerkiksi Nesteen tornissa sijaitsevan Accountorin suuren auditorion sekä useiden eri tilojen toteutuksen YIT:n Käpylän pääkonttorissa DESK uskoi Studiotecin huomaan.

Perustilanteessa DESK saattaa hoitaa esimerkiksi neuvotteluhuoneet itse, mutta kääntyy kohteen vaativimmissa osissa meidän puoleemme. Toimimme silloin aliurakoitsijana, mutta asiantuntijaroolissa”, taustoittaa Studiotecin yritysratkaisujen myyntipäällikkö Jarmo Tuononen (kuvassa alla).

Jarmo Tuononen

DESK on löytänyt Studiotecistä osaavan ja asiantuntevan kumppanin. Studiotec toimittaa laitteet ja ratkaisut avaimet käteen -periaatteella, ja vastaa kokonaisuuden toimivuudesta, jolloin vastuualueet ovat selkeät.

Loppuasiakkaat arvostavat tällaisessa yhteistyössä sitä, että kokonaisratkaisun vaikka kuinka suureen kohteeseen saa näin hankittua yhdeltä taholta”, Tuononen lisää.

Tuonosen mukaan yhteistyössä on kyse luottamuksesta.

Varsinkin toteutusvaiheessa keskustelemme usein itsekin loppuasiakkaan kanssa, mutta tässä roolissa emme saa lähteä myymään Studiotecin nimeä, sillä nyt DESK myy meidän osaamistamme. On tärkeätä muistaa, ettei projektia hoitava yritys joudu pelkäämään, että alihankkija tai kumppani nappaisi siltä asiakkaita.

DESKin toimitusjohtaja Lars Furuholm vahvistaa, että joiltain osin DESK on kuin myyntiorganisaatio Studiotecille, mikä on myös Studiotecin näkökulmasta toimivaa ja tehokasta, koska kiinteitä kustannuksia ei tästä toiminnasta synny.

Eli ollaan vähän kuin myyntimiehiä ilman pohjapalkkaa, ja hyvinkin helposti irtisanottavalla sopimuksella”, Furuholm pelkistää hymähtäen.

Hänkin puhuu luottamuksesta. ”Tässä toimintamallissa meidän ja loppuasiakkaan välillä täytyy vallita niin hyvä luottamus, että asiakas ymmärtää yhteistyön arvon – että näin tämä kannattaa toteuttaa. Kun asiakassuhde on vahva, voimme huoletta tuoda Studiotecin tapaisen toimijan samaan neuvottelupöytään”, Furuholm jatkaa.

Matti Väisänen

DESKin palvelumyynnin johtaja Matti Väisänen (kuvassa) määrittelee edustamaansa yrityksen myynti- ja suunnitteluorganisaatioksi, joka hankkii resurssit kulloisenkin tarpeen mukaan. Asiakaskunnan skaala ulottuu pienyrityksistä maamme jättiläisiin: yhden neuvotteluhuoneen varustamisesta lähdetään ja suuryritysten toimistotorneihin päädytään. Täyden palvelun AV-talosta asiakas saa kaikki alaan liittyvät ratkaisut.

AV-kentän kirjo on tänä päivänä niin lavea – on Google-maailmaa, Microsoft-maailmaa ja vaikka mitä maailmaa – ettei mikään yritys voi palkata joka osa-alueelle asiantuntijaa. DESK onkin pyrkinyt verkostoitumaan tavalla, jossa se huolehtii itse projektinjohdosta ja kokonaisuudesta, ja parhaat kumppanit, maan ykkösosaajat haetaan kohteen mukaan”, Väisänen kertoo.

Studioteciä kutsutaan mukaan silloin, kun on kyse vaativasta AV-suunnittelusta ja isojen kokonaisuuksien toteuttamisesta.

Usein meillä on kohteessa jo muuta asiakkuutta, on voitu tehdä esimerkiksi neuvotteluhuoneet, infonäytöt, vierailunhallinta ynnä muuta. Kun kohteessa tulee työn alle auditorio tai jotain muuta isompaa, silloin tarvitaan Studioteciä.

YIT Bigroom

Jokin isompi voi olla esimerkiksi YIT:n bigroom-monitoimitila (kuvassa). Väisänen kertoo, että YIT:llä oli pääkonttorinsa neuvottelutilojen AV-tekniikan uudistamiseen tiettyjä tarpeita ja toiveita, ja kun DESKiltä löytyi visio miten ne ratkaistaan toteutus uskottiin Studiotecille.

YIT:n bigroomin AV-ratkaisut ovat keränneet kiitosta erityisesti helppokäyttöisyydestään.

Esimerkiksi automaatio mahdollistaa tilan käyttämisen paljon tehokkaammin ja saumattomammin Teams-palavereissa: mitään kikkailuja ei tarvita, ja mihinkään ohjauspaneeleihin ei tarvitse edes koskea. Niitä ei oikeastaan edes ole. Tällaisessa monitoimitilassa äänitekniikkakin nousee auditoriotasolle, vaikka on käytettävyydeltään yhtä helppo kuin esimerkiksi USB-lisäkaiutinratkaisu, ja vieläpä ilman sen rajoitteita”, Väisänen kuvailee.

DESKin kanssa Studiotec on toimittanut YIT:n pääkonttoriin AV-ratkaisut myös muun muassa kuntosaliin (kuvassa alla).

YIT kuntosali

Väisäsen mielestä Studiotecin kanssa toteutuneessa yhteistyömallissa DESKin kannalta on parasta se, että ulkoistetut projektin osat valmistuvat hyvin vähäisellä murehtimisella.

Projekteihin sisältyy tyypillisesti paljon tiloja. Jos niistä yksi on auditorio tai monitoimitila se on meidän kannaltamme vain projektikokonaisuuden yksi osa, mutta kuitenkin itsessään niin monimutkainen, että hyödymme valtavasti siitä, jos toteutamme sen Studiotecin avulla.

Väisänen sanoo, että DESK voi luottaa saavansa Studioteciltä halutessaan kaiken suunnittelusta toteutukseen ja dokumentaatioon, ja väki on osaavaa.

Studiotecin toiminta on ollut alusta loppuun hyvin ammattimaista, jolloin meidän ei tarvitse hukata aikaa esimerkiksi etsiskelläksemme heidän hoitamaansa kohteeseen lisäresursseja, vaikka sitä kuka vetää minkäkin kaapelin”, Väisänen kiittelee.

Tuononen ja Väisänen

Studiotecin Tuononen ja DESKin Väisänen toteavat, että yritysten toimiva yhteistyö poikii etua kaikille, ja paras palkinto on tyytyväinen loppuasiakas. Asiakasonnistumisia syntyy kumppanuuksien kautta, kuuluu kaksikon viesti.

Ja aivan kuten Studiotecissä ollaan iloisia DESKin kautta auenneista projektitilauksista, vakuuttaa myös DESKin Furuholm tyytyväisyyttään Studiotecin työsarkaan. ”Ei ole yhtään tarvinnut jännittää miten yhteistyö sujuu. Studiotecissä on oltu hyvin suoraselkäisiä, ja loppuasiakasta on palveltu yhteisvoimin.

Yhteispeli on sujunut niin jouhevasti, että DESKillä katsotaankin jo pidemmälle.

Aloitimme yhteistyön vaativista AV-suunnitteluista ja -toteutuksista, mutta Studiotecillä on niin laaja valikoima palveluita ja tuotteita, että ilman muuta mietimme saman mallin laajentamista uusille alueille – eli aiomme kartoittaa mitä muuta heillä on, mitä voisimme hyödyntää”, Väisänen pohtii.

 

Mikä DESK Peaknet?

DESK Peaknet Oy toteuttaa muun muassa esitysteknisiä ja virtuaalineuvotteluratkaisuja kokoustiloihin, neuvotteluhuoneisiin ja auditorioihin sekä AV-järjestelmiä esimerkiksi lounge- , asiakas- ja aulatiloihin. DESK tarjoaa AV-ratkaisujaan ylläpidettynä ja kustannustehokkaana kuukausiveloitteisena kokonaispalveluna, joka vapauttaa asiakasyrityksen AV-laitteisiin liittyvästä huolesta ja vastuusta.

Lars Furuholm luovuttaa vuodenvaihteessa toimitusjohtajan tehtävät Elmo Väisäselle, ja jatkaa itse DESKin hallituksen puheenjohtajana. Uuden toimitusjohtajan rekrytointi on osa DESKin kasvustrategiaa, jossa panostetaan entistä enemmän myyntiin sekä uusiin tuoteryhmiin ja palveluihin.

 

desk.fi

Hyttimestarintie 3
02780 Espoo
Puh. 020 744 3200

 

Ota yhteyttä

Asiantunteva henkilökuntamme auttaa sinua löytämään parhaat ratkaisut tarpeisiisi, odotamme yhteydenottoasi.

 

Tuononen Jarmo

Myyntipäällikkö

Enterprise Solutions

050 555 3504

jarmo.tuononen [at] studiotec.fi